fredag 11 december 2015

Avslöjar: Nobelmiddagens fasa

Det här, min vänner, är egentligen ingen liten skitsak att skratta åt. 
Ni vet lika väl som jag, att både magen och blåsan kan börja krångla vid en bättre middag. Det medför alltid ett jobbigt läge. 
Nobelmiddagen som är middagarnas middag ställer säkert till det för en och annan gäst. Den här glansfulla sittningen består mest av övervägande äldre gäster. 
Otvivelaktigt är flera MYCKET äldre gäster som slår sig ner vid det vackert dukade bordet i Blå Hallen. 
Rent statistiskt bör det dagligen gå åt en hel del hjärtmediciner samt andra mediciner i riklig mängd. Vissa har den benägenheten att de kan sätta fart på systemet, om mitt Herrskap förstår vad jag menar. 
Värst är de vattendrivande medicinerna. Dessa är icke att leka med. Visst kan du hoppa över en dag. 
I gengäld får du elefantfötter. 
Vatten upp till knäna. 
Det är icke att rekommendera. 
Jag vet, för jag har de senaste 20 åren tuggat i mig en och annan vattendrivande medicin. Det fungerar oftast som raketbränsle. 
En Nobelmiddag är en lååång sittning. Tar sina mäktiga timmar. Då hjälper det inte mycket att du äger en unik begåvning. 
Magen kör sitt race. 
Blåsan i sin tur, kan snabbt bli sprängfylld. 
Om och om igen. 
Raketbränsle, var ordet för dagen.
Detta delikata problem nämns aldrig av SVT:s glassiga reportrar och programledare. Fast problemet finns där. För en hel det är det dessutom ett stort bekymmer. 
Nobelmiddagens fasa. 
Den 10 december 2008 då bloggen var väldigt ung, skrev jag om svårigheterna. Jag t o m presenterade diverse hjälpmedel. 
Det var så intressant att jag kör det igen.
FOTNOT. Det förekommer att hjälpmedel finns på plats innanför byxorna vid Nobelmiddagen. Vad skulle du välja? 

Inga kommentarer: