söndag 22 april 2018

Lomma i vårskrud-Bodil Wirén och björkarna blommar

Tog en tur runt knuten för kolla in om björken fått musöron. Jodå, det var mer än musöron. Björken stod i blom. Hög tid klippa rosorna. 
Ja, om man nu har några rosor, vill säga. 
En sak är då säkert. 
Våren har under några soliga dagar fullständigt exploderat i Lomma. 
Knoppar brista. 
Vi med pollenallergi nyser och står i. 
Vad gör man inte för våren? 
PRO har visat upp vårmodet. Givetvis med allas vår Bodil i vårskrud-se bilden här nedanför. I rena rama våryran dansar Bodil också in på bloggen. 
I går skrev jag om dansveckorna i Lomma som ska toppa sommaren från den 14 juli-4 augusti. Jag glömde en sak. 
Bodil Wirén. 
Självklart. 
Vad tänkte jag på? 
”Lomma PRO:s kör ska sjunga både på invigning och en kväll med allsång. Själv ska jag, liksom ifjol, vara ”kom-fram- och- säg,” skriver Bodil till mig. 
Fattas bara annat. 
Jaha, Bodil, då säger vi väl det.

Inga kommentarer: