måndag 20 november 2017

Mitt test: från geni till drummel och clown

Facebook är på många sätt och vis en fantastisk Pandoras ask. För flera år sedan började det dyka upp helt frivilliga tester. Till en början försiktigt. 
Numera finns en mängd olika varianter. I stort sett går det ut på bygga upp sitt eget raserade ego. Givetvis har det blivit mycket populärt. 
Kunskapstester är populära. 
Hur begåvad är du? 
Lyckas du bra delar man gärna med sig till övriga Facebook vänner, så de äntligen fattar vilken smart person du är. 
Mindre bra och testet glöms och göms undan. 
Jag körde en sväng ut i detta svindlande träsk. (texten fortsätter efter bilden)
Det första testet blev en pärla. 
Fick till och med applåder. 
Jag är utan tvekan ett geni med 160 i IQ. 
Jag satte 50 frågor av 50 möjliga. 
Full pott. 
Det gällde känna igen historiska personer. Resultatet naturligtvis helt lysande. Mitt ego som normalt är rätt hyfsat. Fick sig en rejäl knuff åt rätt håll. 
Geni! 
160 i IQ! 
Smaka på den. (texten fortsätter efter bilden)
Jag fortsatte bygga upp mitt ego till svindlande höjer. Testet av mitt efternamn, blev en ny pärla. 
Namnet Rockbäck är synonymt med kärlek, passion och styrka. Modig härkomst. Oändlig energi. Mumma, mumma...nu började jag känna mig odräglig. 
Fast blev aldrig klok på varför mitt efternamn är från 1736? 
Visserligen kom bödelstaxan det året. 
5 daler för en halshuggning. 
Men ändå? (texten fortsätter efter bilden)
Inte riktigt halshuggning av mitt ego, men nästan. Testet av min aktivitetsrapport på Facebook genom åren visade på att jag är en clown. 
Tack, tack. 
Jag började fatta grejen.
För att riktigt trycka ner mig i knäppkängorna visade en annan test att min drummelnivå låg på hela 73 procent. 
Jag som är snäll som marängsviss. 
Fråga Lennart Eriksson i Holm utanför Halmstad. Han är jävligt glad över att han känner mig så väl. 
Tänk att allting ska vara så kluddigt här i livet. 
Fast mina vänner är glada över att jag lever. 
Alltid något. 
Fråga bara Lennart Eriksson i Holm utanför Halmstad.

Inga kommentarer: