torsdag 16 november 2017

Bloggskada stoppar Calle Rockbäck

Ska man skriva som Zlatan pratar, blir det som i rubriken: stöddigt. 
Jag är inte bekväm med det. 
Handlar egentligen om säljas ut på nätet. 
En bloggskada i höger hand gör att jag måste vila mig i form. Några senor har blivit inflammerade av musen. 
Har inget att göra med #MeToo-kampanjen. 
I rådande stämning i landet är inget säkert längre. 
Musarm sågs för sex år sedan som en folksjukdom. Sedan slog mobilen ut den fasta datorn. I dag börjar man tala om pekfingerskador. 
Senast det begav sig var 2013. Då åkte jag på nackspärr. Innan dess både musarm, bloggskuldror och annat smått och gott. Det har onekligen sina risker med att vara bloggare med datormus. 
Till slut ger en eller flera senor upp. Då är det vila som gäller. Därför blir det som det blir för min egen del: bloggvila en liten stund i alla fall. 
Inte kul alls. 
Skriver du närmare 4000 blogginlägg, får du betala priset. Just nu betalar jag av med en värkande höger hand-mushanden. 
Så här såg det ut när bloggeriet gav mig en studentarmbåge samt understa bilden musarm. Det var då det. 
Håll ut! 
Snart tillbaka.

Inga kommentarer: