torsdag 5 oktober 2017

Sömmerskan från Bjärred 1000 gånger mer poppis än Nobelpristagaren i litteratur

Här kan vi verkligen tala om ett Sömmersketips som slog in. 
I går-onsdag-skrev jag på bloggen om sömmerskan Beata som lagade min vinterrock. 
Enbart det blogginlägget fick närmare 2000 besökare. Det är rekord för bloggen på en och samma dag, om något jag skrivit om i Lomma kommun. 
En ofantlig siffra för ett blogginlägg. 
För sex år sedan fick Tomas Tranströmer Nobelpriset i litteratur. Jag följde TV-dramatiken tillsammans med bibliotekarie, Kristina Lindahl, på Lomma bibliotek. Lade ner mycket tid och kraft. Gjorde en rejäl satsning på Nobelpriset i litteratur 2011.
Det blev ingen större bloggsuccé. 
Sedan dess-sex år sedan-har mitt blogginlägg om Tranströmers Nobelpris lyckats skrapa samman 282 besökare. 
Ingen succé precis. 
Sömmerskan Beata sopade in närmare 2000 bloggbesökare på en enda dag. Enastående och fantastiskt. 
I dag avslöjade Svenska Akademiens ständiga sekreterare Sara Danius inför den samlade världspressen i Börssalen i Stockholm: årets Nobelpristagare i litteratur är den japansk-brittiske författaren Kazuo Ishiguro. 
Han har inte en chans. 
Beata Design i lilla Bjärred sopar golvet även med Kazuo Ishignuro. 
I popularitet. 
På Calle Rockbäcks Blogg. 
Tala om ett sömmersketips som slår in. (kul få vrida om verkligheten)

Inga kommentarer: