fredag 1 september 2017

Jag fick blodtrycksmediciner med posten

Ni har säkert sett inslagen i Rapport. Människor handlar mediciner på nätet. Utan recept. Absolut livsfarligt. 
Vissa söker ruset och trycker i sig vad som helst. Andra tror de är smarta och leker i så fall med döden. 
Jag beslutade mig för testa den lagliga vägen. Den med ett receptbelagd medicin. Det är däremot inget som Rapport rapporterar om. 
Jag gick in på mitt apotek Hjärtats webbsida. Hjärtat heter vårt apotek i Lomma. Loggade i måndags in via mitt bank-ID. 
Beställde mitt receptbelagda blodtrycksmedicin Renitec. Ingen ny medicin för min del. Har tagit den i över 20 år. I onsdags låg den i min brevlåda. 
Svårare än så var det inte. 
Problemet är väl paketeringen. 
Det skriker mediciner om paketet. 
Någon kan alltså bli sugen och stjäla den. 
Andra sidan vräker man i sig en grabbnäve av den här tuffa blodtrycksmedicinen, lär man rätt snabbt få lämna det jordiska livet. 
Det rekommenderas alltså inte. 
Fast väldigt behändigt upplevde jag det. 
Genast beställde jag några par kompressionsstrumpor. Receptfria dock. 
Vi får se hur det slutar.

Inga kommentarer: