fredag 18 augusti 2017

Terrorn i Barcelona-tummen upp för Facebook

Fantastiska Facebook har en säkerhetskoll. 
Om ens vänner befinner sig som i terrorutsatta Barcelona, kan de anmäla sin säkerhet där. På så vis fick jag redan på att två av mina vänner på Facebook, journalisten Anders Sandström och superartisten Gunhild Carling, som befinner sig i Barcelona var säkra. Klarat sig från den brutala attacken på La Rambla med många döda och skadade människor. 
Bilden här nedanför, har jag satt samman från Facebook. (texten fortsätter efter bilden)
Facebook har också en s k communityhjälp. 
Inte mindre än 7137 människor har gått in och erbjudet sin hjälp. 49 inlägg kommer också från personer som vill ha någon form av hjälp i samband med gårdagens terror i Barcelona. Siffrorna stiger hela tiden. 
Terrorn i Barcelona hamnar därmed i mitt knä, där jag sitter i trygga Lomma, 218 mil bort. Allt det fruktansvärda kommer plötsligt så nära. Varken man vill det eller inte. 
Det är en information som kan hjälpa många människor i nöd. 
Jag blev till exempel tacksam över få veta att Anders Sandström och Gunhild Carling var säkrade. 
Skönt. 
Jag måste får prisa Facebook. 
Tummen upp!

Inga kommentarer: