onsdag 2 augusti 2017

Lommaprofil utsatt får rånförsök

Rånförsöket skedde bara en bit från min Täppa (1 översta bilden). Inne i garaget (2 översta bilden). 
En kolossal fräckhet. 
Jag fick tipset efter en sväng ut i byn med min (nyhets) el-scooter. Jag blev upprörd. 
Inte bara för att det skedde nästan utanför min bostad, utan man ger sig på en äldre kvinna, när hon kört in bilen i sitt garage. 
Plötsligt dyker det upp en vilt främmande kvinna inne i garaget som knackar på rutan och viftar med en karta. Fram kommer också en man. Kvinnan som är en känd Lommaprofil förstår att något inte stämmer. Blir rädd och säger till paret att hon ska trycka på mobilens larmknapp efter hjälp. 
Paret förstår det börjar brännas under fötterna och flyr fältet. 
Tydligen har man upptäckt den äldre kvinnan när hon handlat i en butik i Lomma. Hon har för vana att ha fina halsband på sig. 
Sedan har man följt efter henne till garaget. Tack och lov kammade rånarna noll den här gången. 
Rånförsöket är polisanmält. 
”Kvinnan agerade alldeles rätt. Vi ser ett mönster av den här typen av rånförsök i Skåne,” säger kommunpolisen Håkan Persson till mig. 
Något spår efter förövarna finns inte. 
Fast polisen börjar få en samlad bild av den här typen av fega brott. 
Utanför min Täppa. 
Visst blir man förbannad.
Bäst av allt.
Den välkända Lommaprofilen kom inte till skada, utan agerade på ett föredömligt vis. 

Inga kommentarer: