tisdag 8 augusti 2017

Kärleken blommar i Lomma som aldrig förr

Jag har egentligen ingen aning om hur het kärleken är i ett samhälle av Lommas storlek. Än mindre hur det står till med kärleken i Malmö. Med alla skjutningar verkar det i alla fall vara kärvt på kärleksfronten. 
I Lomma har vi däremot en liten måttstock över hur det står till med kärleken i byn: kärlekslåsen på Varvsbron. 
 Den 28 oktober 2011 skrev jag på bloggen om det första kärlekslåset som hängdes upp. Det fick hänga där både länge och väl alldeles ensam. Kärleken i Lomma gick verkligen på sparlåga. 
Först några år senare började det hända saker och ting. Fast någon blomstrande kärlek var det aldrig tal om. Det fanns i alla fall ett tiotal kärlekslås på bron. 
Nu har jag premiärkört med el-scootorn över den nya gångbron. Räknat kärlekslåsen på den gamla bron. 
Jaha, det har ökat avsevärt. 
Ett litet sött lås i rött hjärta-se löpet- fick mina ögon tåras (vinden). 
Inte nog med det. 
På den nya gångbron hängde det faktiskt alla redan tre stycken kärlekslås. 
Ett rosa. 
Gulligt. 
Jag snöt mig (vinden, igen). 
Jag körde hem och låtsades att kärleken blommar i Lomma som aldrig förr. Jag tror jag får ta ett glas rosévin. 
Suck.

Inga kommentarer: