måndag 7 augusti 2017

Calle Rockbäcks första veckan med el-scootern-SUCCÈ!

Låt mig nu få skryta i lugn och ro. 
Absolut inga överord. 
Jag ska försöka vara liten i truten. 
Jag kan i dag summera min första vecka som scooterburen nyfiken journalist. 
Efter flera år som stugsittare har jag nu fräst-nåja, 10 km/tim-ut bland Lommaborna. Fångat upp ett och annat som jag sedan publicerat på min blogg-se bildkollaget här nedanför.  Faktiskt inte dåligt alls.
Det har blivit allt från en vit schäfer, brasseflaggad segelbåt i sjönöd till en äldre dam som utsattes för rånförsök i sitt garage. 
En minst sagt intressant tavla. 
Lägg därtill lite cowboykåk och inte minst Anders Borgs haveri med spriten som också blev en bloggraket. 
Aldrig någonsin har jag haft så många besökare under en vecka. 
Mer än hela Lomma kommuns befolkning (24 000), har loggat in och läst om mina bravader med scootern. 
”Du har tur,” sa en förtreten journalistveteran till mig. 
Jag for genast ner till Coop. Köpte mig en trisslott. Kammade noll. Jag tror det krävs mer talang än tur för fixa en succévecka med en el-scooter för handikappade. 
Tack för att jag fick skryta.
Lite i alla fall.
Nu laddar vi om. 
Hoppas bara strömmen räcker till. 
Får hoppas på tur.

Inga kommentarer: