lördag 5 augusti 2017

Anders Borgs drängfylla-bottenbetyg av Lommaborna

Jag genomförde en liten minienkät under lördagens lunch i centrala Lomma. 
Svaret självklart. 
Fast jag gjorde bara som Rapport alltid gör. 
En meningslös enkät. 
Min fråga om Anders Borgs drängfylla på sommarfesten i Stockholms skärgård muntrade däremot upp folk. 
Skratten ekade över Centrumtorget. 
Allt från bedrövligt till jävla idiot. 
En förtjusande engelska jag mötte tvärsäker. 
”Vi har mycket värre politiska skandaler i England”. 
Det kunde jag inte förneka. 
Vid hennes sida stod en trevlig Lommabo. Även bosatt i Amerika. 
Han slog in spiken. 
”I USA har vi Donald Trump." 
Då tystnade jag. 
Trumpens skandaler (dagliga) går inte av för hackor. Samma kvinnosyn som Borg (slampor och horor). 
Jag har däremot ingen riktig koll på om Donald Trump brukar vifta med sitt organ vid festliga tillfällen i Vita Huset. 
Inget är omöjligt, när det gäller Trumpen. 
Anders Borg borde nu kvalificerat sig till en ministerpost i Trumps regering. Möjligen rådgivare.
Det där stod vi och surrade om. 
Samtidigt som statyn Grodan på torget vände rö...baken till mot Anders Borgs festhumör bland näringslivstopparna på en ö i Stockholms skärgård. 
Borg är för övrigt nu också polisanmäld. 
Livet har plötsligt vänts upp och ner för mannen med den gyllene handsken som en gång var en internationellt prisad finansminister. 
FOTNOT. Du som mellan varven bor i USA. Hör av dig till mig. Då blir jag glad.

Inga kommentarer: