lördag 3 juni 2017

”Jag missar fira en 30-åring i dag”

För 30 år (1987) sedan flyttade jag med min familj in i byggröran i hamnen i Lomma. Vi var först på plats, i det som sedan skulle bli en av Sveriges bästa bostadsrättsföreningar, Skrattmåsen. Några månader senare var området färdigbyggt. 
Sedan dess har alla flyttat eller avlidit. Utom vi båda samt fyra personer till. Boende har inte flyttat på grund av vantrivsel. 
Orsakerna har varit flera: skilsmässor, jobb på annan ort, villaköp, institutioner för äldre, samt andra orsaker. 
Ja, så har ett 30-tal vänner avlidit i vår omgivning. Det har många gånger varit en smärtsam upplevelse. 
Det är så livet ser ut i en bostadsrättsförening som fyller 30 år. 
Livet tar och livet ger. 
I dag är det alltså fest med helgrillad gris, tält på parkeringen och lövad dansbana. Alltså precis som när vi firade 25-års dagen 2012 som blev mycket lyckad. 
Därför är det med sorg i hjärtat jag och hustrun inte kan vara med i dag. Min hälsa har i veckan inte varit något att skryta med. 
Orken finns inte där, helt enkelt. 
Jag skriver alltså detta med kärlek till de boende i Skrattmåsen. 
Ni finns med oss i våra tankar.

Inga kommentarer: