söndag 14 maj 2017

Påhopp av KvP-krönikör: Tråkiga människor i Lomma!

En dystert svart löpsedel som speglar världens tråkigaste människor i Lomma. Mörker med sååå tråkiga människor, att de inte syns i svärtan. 
Längst ner har jag lagt in en textremsa från Frederico Morenos krönika i lördagens Kvällsposten. 
På grund av allt våld i Malmö undrade han vart hans kulle flytta och klämde i med: ”Ville jag bli en tråkig människa som bor i Lomma (med all respekt för alla tråkiga människor i Lomma).” 
Det tog naturligtvis hus i helvetet. 
Jag gör en kolsvart löpsedel. 
Rannsakar mig själv. 
Efter 3750 blogginlägg under snart nio år, har jag trott mig en och annan gång skrivit kåserande om livet i både Lomma, Morenos Malmö, Putin, Trump och mycket, mycket annat. Förgäves. 
Fy fan vad tråkig jag är som Lommabo. (texten fortsätter efter bilden)
När Lommabon Peter drog till ishavet för dra upp de riktigt stora firrarna, ställde han upp på en rolig bild med fiskdrag i plytet. 
En annan gång smetade jag ner mig med raklödder, samt en för liten löjlig hatt på huvudet. Inte ett dugg roligt. 
En tråkig jävel. 
Vi Lommabor försöker allt vara roliga,, men är alltså tråkiga. 
Min son Johan har gett ut fem barnböcker som mött stor uppskattning, för att de är MYCKET roliga. 
Det hjälper inte. 
Johan är som jag Lommabo och mycket tråkigare än Federico Moreno. 
Jag vet inte vad jag ska göra med herr Moreno. Möjligen bör han flytta in i Hasse&Tages minimuseum i Tomelilla. 
Fast jag tror inte han vet om att det finns. 
Han är nog en herr Dysterkvist själv.
FOTNOT. Här nedanför Johan med sina böcker och så herr Moreno själv. 

Inga kommentarer: