torsdag 16 februari 2017

Trumpfri dag: Varför luktar toapapper illa?

Förlåt. 
Det här är ingen liten skitsak. 
Det är nämligen dagens fråga på en hel del sociala medier. Folk luktar på sitt toapapper och skriver små frågor: varför luktar mitt toapapper illa? 
Jag rusade ut på toaletten och luktade på vårt toapapper. 
Jo, banne mig. 
Det luktade verkligen inte gott. 
En annorlunda skitlukt, helt enkelt. 
Redan före. 
Möjligen är det konsumentmagasinet Plus som dragit igång folks luktande på sitt toapapper. För en tid sedan tröskade programmet igenom marknadens toapapper: vilket märke är bäst i test. 
Vi använder ca 160 rullar per person och år, i det här landet. Då har jag inte plockat med ca 700 000 muslimer. De tvättar sin bak med vatten efter varje tronbestigning. Faktiskt väldigt hygieniskt. 
Kanske något att ta efter nu när toapappret stinker redan före debuten, så att säga. Jag kan också konstatera att det finns folk som har helt luktfria toapapper. 
Hur som helst. 
Det är full rulle på landets toaletter. 
Tills pappret tar slut. 
Ja, sedan rullar det på igen.

Inga kommentarer: