lördag 4 februari 2017

Melodifestivalen ger mig foliehatt

”Foliehatten har kommit bli en symbol, särskilt i bloggosfären, för pseudovetenskap och konspirationsteorier,” skriver Wikipedia. 
Foliehatten kan också skydda från elektromagnetisk strålning och tankeläsning, till exempel från utomjordingar. 
Jo, faktiskt. 
Det är så knäpp jag känner mig inför kvällens Mello från Göteborg. Programledarna är trion Clara Henry, David Lindgren och Hasse Andersson. 
Foliehatten skyddar mig från den elektromagnetiska strålning som strålar mot mig från denna trio: Clara Henry är en Youtubare för barn, David Lindgrens osynliga utstrålning lämnar mig helt likgiltig. Hasse ska sjunga om guld och gröna skogar. 
Startfältet gör mig inte heller en sekund gladare. 
Charlotte Perrelli ska sega sig igenom sitt liv som gjorts om till mitt liv. 
Ace Wilder, 34 år, ska bli 10 år igen bland vilda barn. 
Nä, fy fan. 
Foliehatt på. 
Bättre upp. 
Min vän, Dennis Trees, som bor i Seattle, USA, kommenterade på Facebook min mycket uppmärksammade berättelse på bloggen om min pappas hårda liv. 
Dennis skrev: ”He looks like a movie star of the 1940's and 1950's.” 
It most be, Marlon Brando, Dennis. 
Utan foliehatt.

Inga kommentarer: