onsdag 8 februari 2017

Jag och min fot-37,4!

I bland behövs det inte mycket, för att en förtappad sate ska bli glad. För min del räckte det med 37,4 i temp. 
Visserligen fullproppad med febernedsättande Alvedon, men ändå. 
37,4. 
Jag kände mig febrig, så det sprutade ur öronen.
100 grader minst. 
I stället stacks det in en termometer av det moderna snittet. 
I örat. 
Sjukvården går framåt, minsann. 
37,4. 
Jag blev så glad, att jag rusade genast upp och skrev ner dessa små enkla rader, från en förtappad man med ett hål i foten som baddas och sköts om som vore det ett spädbarn, av de duktiga sköterskorna på Lomma Vårdcentral. 
Tre gånger i veckan baddas infektionen Rockbäck. 
Sedan lindades Gubben Rockbäck och kulhålet i foten till en mumie. 
Det går framåt. 
Fast mest med andra foten. 
Se där. 
Nu slapp du läsa om både Trump och idioterna i Malmö som skjuter ner snöskottare. Rätt skönt faktiskt att få slippa.

Inga kommentarer: