onsdag 25 januari 2017

Affe-Sveriges mest beresta gosedjur?

Affe har haft bråda dagar. Knappt har han kommit hem från Peru, innan det fick packas om och flyg till Sydafrika. 
”Det är klart det blir slitsamt. Tidsomställning Peru, var icke att leka med. Husse blev mer än vanligt yr i huvudet. Packa upp, tvätta och packa ner. Det går stup i kvarten,” berättar Affe och skyndar ut till Afrikaplanet. 
I Peru bodde han hemma hos en familj som är ättlingar till de spanska conquistadorerna. Där åkte han på en överraskning. 
”Ja, de döpte mig till Juan Alfonso de Velasques e Mantequilla. Om inte husse var yr i huvudet tidigare så blev han det då. Visst, ett storslaget namn. Det fick bli Affe, så husse kunde bli klar i skallen,” berättar det beresta gosedjuret för mig. 
Frågan är då om Affe är Sveriges mest beresta gosedjur? 
Ja, i vart fall är han på god väg.
Husse har goda kontakter i Memphis rock`n`roll-värld. Så vem vet vart åt det barkar. Det kan bli drag under galoscherna.
"Då får jag köpa mig ett bar galoscher", suckar Affe och sneglar på husse.
Har du något berest gosedjur hemma hos dig. Hör då av dig till mig: callerockback@rocketmail.com

Inga kommentarer: