lördag 3 december 2016

”Sicken vicka” på Calle Rockbäcks BLOGG

Det började med att jag mjukade upp veckan i måndags, med en personlig betraktelse av den lilla pingstförsamlingen i Knutby. 
Intresset för den kristliga lekamen som havererade 2004 i Knutby, visade sig avsevärt större än jag tänkt mig. Intresset bland mina läsare klart jämförbart med när jag skriver om en ny krog på gång i Lomma. 
I tisdags skrev jag om ett märkligt intresse bland fransmän. Inte halva Frankrike men inte långt borta, invaderade plötsligt bloggen. 
Jag begrep ingenting. 
Jag begriper fortfarande ingenting. 
På det följde ett nästan lika stort intresse från Litauen. 
Mysko. 
Veckans bloggtopp kom när jag i torsdags och i fredags skrev om min son Johan. Hans dramatiska öde och äventyr i USA för 26 år sedan, sprängde alla gränser. 
Även från Litauen? 
I dag lördag släpper som bekant Johan sin senaste bok på Lomma bibliotek mellan klockan 12.00-14.00. 
Lycka till, Johan. 
Jag laddar för en ny spännande vecka.

Inga kommentarer: