lördag 17 december 2016

Årets svensk-sågar riksdagen längst fotknölarna

Det är inte en liten handsåg, Amineh Kakabaveh, tar till. Nej, det är en rejäl motorsåg Amineh plockar fram. 
Maken till sågning får man leta efter. 
Efter att tidskriften, Fokus, har korat hennes till Årets svensk 2016, säger hon i segerintervjun med tidningen. 
Jag citerar ordagrant:  
”Vad gäller riksdagen, har jag aldrig förut mött så mycket dubbelspel, härskartekniker, osynliggörande, maktspel och karriärism någonstans tidigare, trots att jag har levt i diktaturer. Rena stalinismen.” 
Det här, Gott Folk, är ord och inga visor. 
I princip sågar hon samtliga riksdagsledamöter (349) utom då sig själv. Hon sitter i riksdagen för Vänsterpartiet sedan 2008. Nu ryker alla 20 vänsterkamrater samma väg. 
Det här kommer det att bli liv om, säkert som amen i kyrkan. 
Jag måste applådera denna modiga kvinna. 
Amineh är tuff, så har hon också varit krigare hos peshmergagerillan. 
Om sitt fantastiska äventyrliga-och livsfarliga-liv berättar hon om i boken,”Amineh, inte större än en Kalasjnikov”. 
Jag har läst boken. 
Jag förstår mer än gärna att hon är en irriterande nagel i ögat, inte enbart för vänsterpartisterna i riksdagen. Nej, för hela gänget som sitter där. 
Rena stalinismen! 
Snacka om sågning. 
Motorsågsmassakern. 
Heja Amineh!

Inga kommentarer: