fredag 4 november 2016

Lommakrogen Azzurro blir Landgång med TV-stjärnan German

Låt mig gärna så här i början av den glada nyheten fastslå, att Anne Lundbergs Landgång i TV, inte har något att göra med Lommas kommande Landgång. 
Det är Anne Lundbergs populäre kock från de sju haven, German Zamudio, som går i land i Lomma. 
Vad passar då bättre än med en landgång? 
Ett utmärkt namn på en krog med sanddynor och blått vatten som närmaste granne. 
Italienska Azzurro blev aldrig en hit i Lomma. 
Landgång känns redan som den ligger på plats. 
På sin rätta plats, faktiskt. 
German Zamudio sa så här i dag-fredag-till mig: 
”Jag har varit på plats och kollat in lokalerna i dag. Det såg väldigt bra ut. Köket har allt. Läget fantastiskt. Jag blev mycket nöjd,” säger han och fortsätter: ”Det är egentligen mitt gudbarn som tar över Azzurros lokaler. Han är Lommabo. Jag fungerar som konsult."
Kommer du själv dyka upp bakom grytorna? 
”Mja, det får vi allt se,” svarar German med sitt lilla skratt som vi lärde oss älska i TV-programmet. 
Vi Lommabor ser också gärna Anne Lundberg strosa omkring på Landgång. Ni två hör liksom ihop.
”Det tror jag aldrig, men mycket kan inträffa. Spännande ska det allt bli," slutar German Zamudio som verkligen blev en person som vi TV-tittare lärde oss älska. 
Möjligen öppnar Landgång i Lomma upp sina portar i februari. 
Det här var väl en nyhet som heter duga. 
Kan inte låta bli utan måste avrunda med den underbara TV-vinjetten till Landgång, när det begav sig med Anne Lundberg och German på de sju haven.

Inga kommentarer: