söndag 20 november 2016

Ett saltkar med allsvenskt sting-i Halmstad

Halmstads BK slår HIF och går till Allsvenskan i fotboll. 
Gråt och tandgnissel i Helsingborg.
Sorg.
Våldsamma fans.
Laget ner i Superettan. 
Vreden stor. 
Tränaren, Henke Larsson, hur värdelös som helst. 
Jubel och klackarna i taket är det däremot i Halmstad. 
Det ska firas. 
Lagets tränare, Janne Jönsson, lovar i TV en fest på Hotell Svea, söndag kväll. 
Det är här min besynnerliga historien om att litet saltkar kommer in i handlingen. Hotell Svea är en klassiker i Halmstad. 
På bilden sitter jag med ett saltkar som är över 70 år gammalt.
Från just Hotell Svea i Halmstad.
Efter jag kommit till världen för över 70 år sedan, firade min pappa det grundligt. 
På, jaha, Hotell Svea i Halmstad. 
Saltaste gossen i staden, hade sett dagens ljus. 
Pappa blev så till sig i rocken, att han norpade med sig ett saltkar hem. 
Därför kan jag varje morgon salta mitt frukostägg och hälsa Halmstads BK välkommen till Allsvenskan, med ett saltkar som är över 70 år gammalt. 
Bättre än jordnötter.
FOTNOT. Fast jag håller på MFF. HBK och Elfsborg delar andra platsen. 

Inga kommentarer: