onsdag 30 november 2016

Du och jag får betala 10 000-tals kronor för Sverigedemokraten Kent Ekeroths krogliv

Egentligen lämnar det mig helt oberörd, när folk är ute på krogen. Super och slåss, eller vad man nu gör. 
Fast det finns gränser. 
Kent Ekeroth är 35 år gammal. Har en akademisk utbildning, sitter i riksdagen för Sverigedemokraterna, ledamot i fina justitieutskottet. 
Kent Ekeroth har blivit berömt för både järnrör och otaliga krogslagsmål. Den unge mannen tycks gilla ta sig några järn för mycket. 
Då blir det tydligen lätt bråk. 
Det må-möjligen-vara hans ensak. 
Nu förhåller det sig inte på det viset. 
Ynglingen från Malmö har livvaktsskydd från SÄPO. I Veckans Brott räknar Leif GW Persson snabbt fram, att ett sådan skydd med två livvakter kostar oss skattebetalare 3000 kronor i timmen. 
Senaste krogslagsmålet gick loss på 10-20 000 kronor, berättar han vidare. 
Det är alltså vad du och jag som skattebetalare får betala för Ekeroths krogröjande, gång efter annan. 
Det är nu jag blir förbannad. 
Jag vill inte betala för hans sunkiga krogliv. 
Vill du? 
Tänk också över en annan viktig ingrediens. 
Om Sverigedemokraterna skulle få makten. 
Gissa vem som blir landets justitieminister? 
Just det. 
Kent Ekeroth. 
Bevara mig väl.
OBS-OBS-OBS 
Boksläpp på lördag, 3 december.
Lomma bibliotek klockan 12.00-14.00 
Missa inte Johan Rockbäcks senaste barnbok.
Den gör julen gladare. 

Inga kommentarer: