onsdag 9 november 2016

Donald Trump ny president i USA-Leif GW Persson tippade rätt

I gårdagens, Veckans brott, fick Leif GW Persson en rak fråga från programledaren, Camilla Kvartoft: 
"Vi har vårt orakel här. Vem vinner valet i USA. Clinton eller Trump, Leif?" 
Oraklet skruvade försiktigt på sig och svarade: 
"Alla är säker på att Hillary Clinton tar hem det. Då brukar det inte bli så. Jag tror det blir Donald Trump. Även om jag vill ha det tvärtom." 
Camilla Kvartoft såg förvånad ut över svaret.
Jag tippade som ni har kunnat se här på bloggen, Hillary Clinton. Nu är jag världens sämsta tippare. Oraklet Leif GW Persson fick rätt. 
Det var han nog rätt ensam om i Sverige. 
Kanske. 
Vad vet jag? 
Hur kommer det här nu att sluta? 
Ja, säg det. 
I sitt segertal såg vi i alla fall en väldigt ödmjuk och försonlig, Donald Trump, Amerikas nye president. 
Världen går en onödigt spännande framtid till mötes. 
Hillary Clinton är nu politiskt förbrukad. Bill Clintons arvode som föredragshållare rasade från 800 000 dollar till under 100 000 dollar. 
Minst. 
Hustrun, förloraren, får börja knyppla. 
Nu börjar analyserna. Opinionsmätningsinstituten får se över sin verksamhet. Inget har stämt. Varken med valet i USA eller brexit i England. 
Jag får sätta dubbar på mina kryckkäppar. 
Det är vinter i Lomma.

Inga kommentarer: