fredag 25 november 2016

Det historiska telefonsamtalet mellan Stefan Löfven och Donald Trump

Kan inte släppa årets telefonsamtal. 
Donald Trump RINGER upp statsminister Stefan Löfven. 
”Hello, Stefan. Donald här." 
”Hej Donald. Grattis till presidentposten. Du kör så det ryker?” 
"Jadu, det är lite körigt nu. Mycket att stå i. Alla nya ansikten som dyker upp. Till slut vet man inte vilka man hälsat på.” 
”Ha-Ha, Känner igen det där, Donald. Sover du bra?” 
”Kan inte klaga. Bara man fick vara i fred om nätterna för Melania. Göran, du vet kvinnor med sina nakspiel.” 
”Nachspiel. Ja, jo, vi har skilda sovrum, Ulla och jag. Det blir mer ordning och reda på så vis. Ulla stod inte ut med att jag låg och läste promemorior natten lång.” 
”Shit in hell, det har jag inte tänkt på. 
Sa du det hette premiorier?” 
”Ja, ungefär-promemorior. Det fixar du.”
 ”Jag tror inte Melania är så intresserad av premiorier.” 
”Promemorior, Donald, promemorior.” 
”Vad har du och Ulla för er den närmaste tiden?” 
"Mycket. Rörigt med både Lööf, Batra och Busch.” 
”Vad säger du? Har du också fått en Bush?" 
”Nä, Busch. Inte Bush” 
”Ja, Göran, de har ynglat av sig överallt.” 
 ”Sedan är det stök med en fyllbult och slagskämpe i Sverigedemokraterna.” 
”Skicka honom till Guantanamo, Stefan.” 
(Skratt från både hållen) 
”Jo, jag och Melania vill att du och Ulla tittar in på en kopp te nästa gång ni kommer till Washington?” 
"Te, nä fy fan. Det ska vara kokkaffe. På termos.” 
”Visst ja, glömde bort din bakgrund som svetsare. På tal om det. Jag har lite kladd i Trump Tower.” 
”Fixar jag. Har du svetsutrustning?” 
”OM jag har. Melania tycker det är det mest sexiga som finns. Nej, nu kommer CIA in i rummet. Vi får sluta.” 
”Hälsa grabbarna.” 
"Yes, det ska jag göra. Hälsa du Schweiz. Vi hörs, Stefan.” 
”Hej, tack för du ringde.” 
”Vem var det du pratade med i telefonen, Stefan?” 
"Donald, Ulla, han vill vi ska titta över. Behöver ha lite svetsat.” 
”Stackars min gulleponke. Allt ska då köra ihop sig.” 
”Ja Ulla, svetsaggregatet finns i alla fall på plats.”

Inga kommentarer: