måndag 5 september 2016

VM-kval Sverige-Holland: En korv med bröd

Det finns inte mycket som är så svenskt som en korv med bröd. 
Möjligen då Kalles kaviar. 
Vår nye förbundskapten i fotboll, Janne Andersson, är något av en svensk helyllegrabb. Lirarna ska sjunga nationalsången. Inget tvång. Det är bara så att Janne tycker det både ser trevligt ut och låter Sverige. 
Jag måste hålla med honom. 
Janne älskar också en korv med bröd. Han har för vana att alltid testa de allsvenska arenornas utbud av den svenska delikatessen. 
Jag håller åter med honom. 
En korv med bröd kan ingen vettig människa tröttna på. 
Nu är det så att Janne tar med sig hela den svenska baletten in på planen i VM-kvalet mot Holland i morgon. 
”Vi ska spela svenskt i grunden”. 
Han sa det själv vid presskonferensen i förra veckan. Det innebär att champagnefotbollen som Hamrén satsade på, är ett minne blott. 
För att det ska bli riktigt svenskt, har Janne också plockat in Lars Lagerbäck, Tom Prahl och Jonas Thern till sin barm. Det här är några herrar som kan det här med att parkera bussen med extra allt. Det är alltså ett väloljat försvarsspel som ska ta Sverige till VM. 
Räkna med tråkfotboll, men ack så effektivt-se bara hur Lagerbäck lyckades med Island. Jag tror banne mig att Janne kommer att lyckas med en korv med bröd.
Jag tar en själv i halvlek. 
I TV-soffan.
Och Andersson heter som bekant Andersson. 
Sverigetoppen med 241 854 Andersson i landet.
Mer behöver inte sägas. 

Inga kommentarer: