torsdag 1 september 2016

Lommas kulturambassadör livvakt åt Donald Trump

Bläddrade lite förstrött i Hänt Extra. Skvallertidningen listade de sex mest solstekta stjärnorna. 
Först på skansen var den amerikanske presidentkandidaten, Donald Tramp. Jag stirrade förbluffad och tänkte på vad Donald Trump sagt: 
What the hell is going on. 
För bakom mr Trump stod Lommaprofilen, Jöran Lindkvist, som livvakt. 
Snacka om lika som bär. 
Likheten med livvakten slående. 
”Visst känner jag igen mig. Det var som...fast jag röstar på Hillary Clinton,” skrattar Jöran och stirrar på bilden, när jag visar honom den. 
Annars har Donald Trumps livvakt, förlåt, Jöran fullt upp. På lördag är det vernissage klockan 13 till 15, med Janne ”Loffe” Carlsson på Lomma bibliotek. 
Jöran är ordförande i Lommas konstförening. Då får han fungera som livvakt åt hela Sveriges Loffe.
Jöran Lindkvist är något av en kulturambassadör i Lomma. Han är dynamo bakom det mesta av det bästa i Lomma: från mat-och julrundor till kräft-och Lommafesten. 
Nu står han också bakom Donald Trump. 
HIPP!

Inga kommentarer: