tisdag 20 september 2016

Lomma bjuder på miljoner i sikte

När bloggen var en väldigt ung blogg, skrev jag mer än gärna om allt nytt som byggdes i Lomma hamn. 
Det smällde och sprakade i varje hörn. Lommaborna tyckte allt det nya var rasande spännande. 
De sociala medierna med Facebook i spetsen låg i sin linda. Jag var ensam herre på täppan. 
Det var både kul och ansvarsfullt. 
I dag är läget ett helt annat. 
Mobilkamerornas fantastiska utveckling har gett oss ett rikt flöde med Lommabilder på nätet. 
En unik dokumentation för framtiden. 
Då gjorde jag en gammal bloggvariant. Satte mig på en parkbänk i det något krispiga höstvädret nedanför hamnkontoret. 
Mitt blickfång blev några båtmaster och JM:s nybygge-se löpet om utsikten. Kvarteret Kryssaren med 68 lägenheter som håller på slutföras bakom Fiskboden på andra sidan Höje å. Jag ser också att man bygger lägenheter på taket till ett pris av mellan 5-8 miljoner kronor (uppgift jag fått av mäklaren). 
Allt är slutsålt. 
Jo, ni läste rätt. 
Lägenheter för flera hundra miljoner kronor är alltså slutsålda innan bygget ens är klart. Byggboomen i Lomma tar aldrig slut. 
Den bara fortsätter. Och fortsätter i all oändlighet, verkar det som. 
Även fritidsbåtarna i hamnen har en tendens att bli större och STÖRRE. Lomma bjuder på miljoner i sikte. 
Det är alldeles sant.

Inga kommentarer: