fredag 5 augusti 2016

Olympiskt djungelvrål i TV-soffan

Så satt man där igen. Mitt i natten med sömnen som skoskav i ögonen brände jag av ett rejält DJUNGELVRÅÅÅL...som fick grannfrun borra huvudet djupare ner i kudden. 
Jag är definitivt på OS-banan igen. Min sjuka om OS-utbrändhet som jag skrev om i går på bloggen, blev kortvarig. 
Sverige mötte Colombia blev faktiskt en fotbollsfest. Detta unga svenska fotbollslandslag med flera okända namn för den stora allmänheten blev en upplevelse. 
Mikael Ishak gjorde en Zlatan. 
Colombia ledde med 1-0. Några minuter kvar av första halvlek drog Ishak på en kanon mäktig Zlatan som borrade sig in i målvaktens högra kryss. 
Det var där djungelvrålet kom. 
Matchen slutade 2-2, men Sverige borde vunnit matchen. 
Jag är med andra fast i de olympiska spelen. Allt annat är skitsnack.
I natt själva invigningen. 
Det brukar vara spektakulära historier. Det sägs att fotbollslegenden, Pelé, dyker upp. Tänder möjligen den olympiska elden. Om hälsan tiger still. 
Gissa vem som sitter där igen med skoskav i ögonen? 
Du gissade rätt. 
FOTNOT. För dig som vill veta mera. Djungelvrål. Matchen Sverige-Colombia spelades i två miljoners staden Manaus mitt i Amazonas täta djungel. Bara en sådan sak.

Inga kommentarer: