söndag 14 augusti 2016

Calle Rockbäck firade sin 70-års dag med barnkalas i Danmark

Efter hänförts av sagoriket, Danmark, rullade jag i förmiddags över bron. Jag höll på skriva 70 år äldre, men så är icke fallet. 
Däremot firades min 70-års dag med ett hejdundrande barnkalas på BonBon-Land, södra Själland. 
Barnens paradis fick ta hand om mitt 70-års firande. 
Kul är bara förnamnet. 
Mina barnbarn slog knut på sig flera gånger om. Jag satt redan fast i en knut av drällande läsk, tårtsmulor, hamburgare, annat kladd samt ett hav med ballonger. 
Inte nog med det. 
Barnens eget nöjesfält, BonBon Land, uppvaktade också 70-åringen med en present. Bara en sådan sak.
Alla barn visste vad det var. 
Skrek av lycka. 
Däremot fattade inte bedstefar något alls. 
Vad kan man begära av en åldersman? 
Återkommer när jag landat. 
Känner mig numera som jag fyllt 10 år. 
Fy fan, så gott. 
”Svär inte bedstefar, skriker då alla barn i korus. 
Jag lovar bot och bättring.
I alla fall när jag fyller 80 år. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är fantastisk! Så himla roligt!