söndag 31 juli 2016

Ryssland invaderar Calle Rockbäcks BLOGG

Sommar månaden juli som vi nu säger tack och farväl till, har varit en märklig upplevelse, för en gammal ärrad bloggare. 
Ungefär i mitten av månaden kom det en massiv invasion av finnar till bloggen. Det rörde sig om flera tusen på en och samma gång, i stort sett. 
Experter anlitades. 
Ingen kunde ge någon vettig förklaring till detta enorma intresse från grannlandet Finland. Snart nog klingade intresset av. Blev normalt. 
Den senaste veckan fick så ryssarna blogg spader. Calle Rockbäcks BLOGG blev plötsligt högsta mode i Ryssland. (texten fortsätter efter bilden)
Ni kan själva se på bilden här ovanför som jag fått från mitt bloggverktyg. Ryssland är alldeles svart med besökare till min blogg (grönt från andra länder). 
Nu kom det plötsligt in tusentals ryssar. 
Sju dagar i veckan. 
Invasionen pågår fortfarande. 
Även denna gången är intresset för mina blogginlägg helt obegriplig. Jag har publicerat närmare 3500 blogginlägg sedan starten 2008. 
Nu kan jag se att ryssarna sprider sig som drönare över gamla blogginlägg. Orsaken är lika mystisk som den finska invasionen. 
Kanske är det så, att när Ryssland inte får vara med i Rio-OS för all doping, finner man tröst i min blogg. 
Långsökt. 
Visst. 
Andra sidan har jag inga dopingtester. 
Till min blogg är alla människor välkomna: både dopade som rena läsare. 
Ett märkligt originellt avtryck i juli 2016 blev det allt. 
Vi möts i augusti med nya friska tag. Möjligen med en och annan finsk pinne. Bakad av en rysk babusjka.
Hipp som happ. 

Inga kommentarer: