söndag 24 juli 2016

I natt small det-Calle Rockbäcks BLOGG över 11 000 000 besökare

Natten mellan lördagen och söndagen inträffade det omöjliga. 
Min blogg klev över den magiska gränsen, 11 000 000 besökare. Plötsligt tickade det in 11 001 475 på Googles mätning. 
Jag vet inte vad klockan var. Jag befann mig i drömmarnas land. Drömde om havregula fält utan slut. 
Det kan ha varit bloggen jag såg. 
Ärligt talat. 
Jag förstår ingenting. 
När jag kollar bloggens interna statistik, ser jag att 69 184 besökare kommer från USA. Mer än hela Halmstad. 17 279 från Putins Ryssland. Tyskland närmare 30 000. 3 346 besökare från Kina. Så där håller det på. I verkligheten är det fler ändå. 
Besökarna från Sverige i särklass flest. Givetvis. 
Faktum är att jag har haft besökare in till bloggen från de flesta länder på jordklotet. 
Orsak? 
Uppe till höger på bloggen finns ett översättningsverktyg. Du kan under en sekund översätta all min svenska text till närmare 50 (!) språk. 
Ja, alla bloggens inlägg från 2008 i ett nafs. 
Otroligt. 
Den reklam jag gjort för Lomma kommun under alla år är helt ovärderlig. Detta är något som ingen av de styrande i vårt ålderstigna kommunhus har fattat. Aldrig någonsin det minsta tack, har någon orkat med. 
Jag kör vidare så länge jag kan hålla mig själv samman. För i sommar blir jag nämligen en gammal vis man. 
11 001 475 TACK!

Inga kommentarer: