fredag 3 juni 2016

Dramatik: Polisen jagade knivman i centrala Lomma

Tidigt i förmiddags blev det full utryckning i Lomma. Polissirenerna skar vasst genom samhället. Bara en bit bort från mitt boende på Höjeågatan stod två polisbilar, parkerade på trottoaren. En dam med väska-se bilden-rundade polisbilarna utan bry sig om pådraget i byn. I Lomma har vi nerver av stål.
 ”Vi jagar en man,” fick en av poliserna ur sig till mig. 
Efter lunch bekräftade vakthavande polisbefäl i Lund för mig. 
”Det var en person som gick omkring och viftade med en kökskniv. Förmodligen sinnesförvirrad, kan tänkas. Sökningen avbröts vid lunchtid. Nej, vi fick aldrig tag i personen.” 
Det var dagens största händelse i Lomma. 
Låter otäckt.
Tydligen gav värmen mannen nippran. För en kort stund.
Vi kan pusta ut. 
Själv åkte jag och köpte mig en vattenmelon. 
Kärnfri.

Inga kommentarer: