torsdag 16 juni 2016

INGENTING

Det här blogginlägget blir unikt. 
Det innehåller nämligen ingenting. 
Jo, du läste rätt. 
Absolut noll och intet av värde. Orsaken är tämligen enkelt. 
Varje timme pumpas det ut drös med nyheter världen runt. Vissa intressanta, men det flesta sorgligt brutala. 
Då känns det skönt att få skriva om just ingenting. 
Inte ens ett barr. 
Bara en tomt blogginlägg med meningslös text. 
”Så kan du väl ändå inte skriva,” kanske du tycker. 
”Jodå, det kan jag visst,” svarar jag som om jag vore styv i korken. 
Men det är jag inte. 
Alltså styv i korken. 
Om jag varit det, hade även jag kunnat kastat mig in i det aldrig sinande nyhetsflödet. Några smarta analyser kunde man väl alltid levererat som en annan Leif GW. Nu är det så, att jag vill inte. 
Låter allt bli ett stort tomrum. 
Det känns riktigt skönt just nu att får skriva just ingenting. 
Bra jobbat om du hängde med i denna usla text så här långt. Nu kan du koppla av igen. Texten är nämligen slut.
Nu. 

Inga kommentarer: