onsdag 22 juni 2016

Inför kvällens EM-drama mot Belgien-TV-soffan Bryssel

När det stundar dramatik, gäller det hänga med. 
Jag skrev i veckan om att min gamla slitna TV-soffa gått till de sälla jaktmarkerna. Jonas från Svedala kånkade in en ny vidunderlig TV-soffa. 
Bryssel är namnet på skapelsen som en tanke inför kvällens helt avgörande match mellan Sverige-Belgien. 
Maximerad bekvämlighet med ställbar rygg och utfällbart fotstöd i båda sitsarna. Reclinersoffa. 
Ljudlös skapelse som går på el.
En soffa att både gråta ut i och skrika sig hes. Och sova av sig besvikelsen. 
I värsta fall. 
Nu fick jag göra den svensk, så det sjuder av svenska fotbollsgrabbar OCH damer i soffan inför kvällens nervdrama. 
Dessutom Zlatans sista landskamp. 
Om inte...så jag jag lät härligheten vila ut i den svenska flaggan på löpsedeln. 
Nu kör vi så det ryker. 
Sug i er bilden.

Inga kommentarer: