torsdag 19 maj 2016

Populär badplats i Lomma rödlistad-SKAMLIGT!

Nio av Sveriges 445 EU-bad klarar inte av den vattenkvalitet som ställs enligt Havs och vattenmyndigheten (Hav) badvattendirektiv. 
En av dessa nio rödlistade bad är populära Hamnhusen/T-bryggan i Lomma. 
Det är min badplats. Ligger några hundra meter från mitt boende i Lomma. Jag har badat här sedan 1980-talet. 
Det är för uselt av kommunen som aldrig verkar få ordning på badvattnet. Är det inte ett avloppsrör i Arlöv, så är det stillastående vatten eller packat med fågelskit. (texten fortsätter efter bilden)
Jag känner skam över att en badplats i Lomma kommun ska behöva finnas med på ett sådan här förnedrande lista år 2016. 
Usch! 
Det är trots allt hela 436 EU-bad i landet som blivit godkända för bad. Min badplats tillhör alltså den lilla förnedrande skaran som får skämmas. 
Jag blir faktiskt förbannad på riktigt. 
Det är inte ens lönt att prata med de ansvariga på kommunen, för de dribblar år ut och år in med badvattnet som nu blivit underkänt. 
Jag ser ingen annan råd, än att alla som tänkt sig ett uppfriskande bad i sommar, får ta med sig en hink dricksvatten hemifrån. 
Det är förhoppningsvis rent.

Inga kommentarer: