tisdag 31 maj 2016

EM-uppladdningen mot Slovenien: Segt som Hubba Bubba

Jag beslutade mig för att sova på saken. Gjorde så och kom fram till att förbundskaptenen, Erik Hamrèn, var nöjd med genrepet mot Slovenien. 
Det var inte vi som såg matchen. 
Segt som tuggummit Hubba Bubba. 
Varför var då Hamrèn nöjd? 
Han fick de svar han sökte. 
Oscar Hiljemark visade sig vara ett kraftpaket att ta till. 
Jimmy Durmaz testades som vänsterback. Han klarade uppgiften. Bra att ha vid behov. En akutspelare. 
Viktor Nilsson Lindelöf fungerade tillsammans med Andreas Granqvist. 
Pontus Jansson viktig stötta. Nödhjälp. 
Marcus Rohdèn höjde nivån när han kom in (71). Kan bli en joker i EM. 
Det var väl svaren Erik Hamrèn fick. 
Vilket gjorde honom nöjd. 
I TV-soffan är mina krav orimliga. Sverige ska helst spela världsmästarfotboll. Jag undrar vad, Isaac Kiese Thelin och Erkan Zengin, hade på planen att göra. 
Är det Zlatan som bestämt att kompisen Zengin ska spela? 
Så kan det faktiskt vara. 
Erik Hamrèn får naturligtvis krypa för världsstjärnan. Det gäller att Zlatan mår bra och får vara kung/legend. 
För övrigt var det en seg tillställning. Det blir alltid Hubba Bubba över den är typen av landskamper före ett stort mästerskap. 
Mot Irland den 13 juni får det fan i mig inte bli någon tuggummifotboll. 
Basta!

Inga kommentarer: