fredag 15 april 2016

Mitt liv som bloggare-toppas med inbjudan till damklubben

I juli är det åtta år sedan jag startade upp bloggen. 
Aldrig kunde jag drömma om att det skulle bli som det nu blivit: 
3273 inlägg, över en miljon besökare som går rätt in på bloggen via alla möjliga omöjliga vägar på nätet. 
Bäst av allt: 10 658 076 visningar på Google. 
Det är nästan för bra för att vara sant. 
Vissa av de 3273 inläggen begravs på bloggen. Lämnas för framtida studier av bloggforskare (jo, det kommer). 
De flesta rullar på av egen kraft eller vad det nu är. Sedan finns det blogglik som plötsligt av någon anledning får spader. 
Ett av dessa blogglik från den 18 juli 2008, Tage Tosa, berömd Malmöprofil för 50-60 år sedan, har i veckan exploderat. Mängder av besökare har letat sig in till just inlägget om Tage Tosa på bloggen. 
Jag begriper inte orsaken till trafiken. 
Tage Tosa är i vilket fall som helst plötsligt omåttligt populär. 
Liket lever, med andra ord. 
För min egen del har mina bloggår varit omtumlande. Jag skulle kunna skriva en hur rolig bok som helst om mitt bloggliv. 
Till hösten har en damklubb i Lomma bjudit in mig. 
Kan det bli bättre?

Inga kommentarer: