fredag 22 april 2016

Let`s dance i TV4-i lump!

Helst skulle jag vilja gå klädd om dagarna som gentlemannen på löpsedeln. 
Visserligen äger jag käppen, men resten känns en aning snobbigt. 
Själv går jag mest klädd i lump.  Egna kläder, utan någon annans DNA.
Väl ingångna kläder med årsringar i röven. 
På tal om lump. 
När jag var barn fanns det lumpbodar. 
En dag kom ett geni på döpa om sin lumpbod till Second Hand. 
Lyckan var gjord. 
Snart tapetserades landet med lumpbodar, förlåt, Second Hand-butiker. 
Idag är det trendigt gå omkring i andras avlagda kläder. Visserligen i nödfall tvättade, men ändå. 
Lump. 
Den framtidssagan hade ingen ens kunnat drömma om för 50-60 år sedan. 
Det görs till och med TV-program om gammal maläten lump från mormors vind. 
Men vad gör jag? 
Detta skulle handla om Let`s dance i TV4. 
Asch, det får jag ta en annan gång. 
Andra sidan är väl mycket av det som man dansar i gammal uppfräschad lump. Så helt fel ute är jag inte. 
För övrigt köpte jag mig ett par nya fräsiga skor i veckan. 
Får jag bjuda upp till en finsk tango?

Inga kommentarer: