lördag 16 april 2016

Calle Rockbäcks BLOGG-besökare från hela världen

Jordklotet är så stort, att det inte får plats på löpsedeln. 
Ser rätt så fascinerande ut, faktiskt. 
Däremot på bloggen får hela jordklotet plats. 
I går skrev jag om mitt bloggliv del 1, kan man säga. 
I dag är det del 2, så att säga. 
Det har väl överraskat mig mest under de snart åtta åren jag rattat bloggen likt en gammal lanthandel, där du kan finna det mesta av det bästa (skryt). (texten fortsätter efter bilden.)
Så här såg den interna kartan ut i natt kl. 24.00. Den uppdateras varje dag kontinuerligt av mitt bloggverktyg. Det är inget jag kan påverka. 
Svart Sverige. 
Det täckta gröna ytorna är besökare till bloggen från respektive länder. 
Gröna punkter har jag lagt in själv. 
Det är boende i länder som också brukar titta in. Jag har garanterat missat någon land, typ Storbritannien och Grönland (?). 
Med andra ord. 
Människor från jordklotets alla kontinenter och hörn. har besökt Calle Rockbäcks BLOGG. Det är just detta som varit/är det mest omtumlande under mina snart åtta åren med bloggen. ”De kan inte svenska”, kanske du tänker. 
Näst längst upp på bloggsidan till höger finns ett översättningsverktyg (translate). Du kan lätt som en plätt översätta bloggen till 104 (!) språk. 
Snacka om integration. 
Välkommen och testa språken.
Det är hur kul som helst. 
Bysten av Tycho Brahe får skyddat boende 
Allvetaren, stilisten, humoristen samt de 1000-bloggarnas man, Ulf R Johansson, skriver på Cassiopeiabloggen om att Brahe-Bysten får nytt boende i Lund.
Sköna bilder är det också. 
Njut, en stund.

Inga kommentarer: