torsdag 28 april 2016

Bomber fick mig lägga ner MFF-BLOGGEN

Jag startade upp MFF-BLOGGEN inför säsongen 2009. 
Det var kul. Till viss del stökigt. För samtidigt skulle jag hålla igång min huvudblogg som du just nu kollar in. Det inträffade svettiga dubbelpass. 
Den 30 juli 2011 skrev jag mitt sista inlägg på MFF-BLOGGEN. Spiken i bloggkistan blev matchen mellan MFF-Djurgården IF dagen innan. 
Djurgårdens supportrar kastade in bomber. Domaren Martin Hansson tvingades för allas säkerhet avbryta matchen. 
Redan i maj samma år hade mitt intresse med MFF-BLOGGEN kommit i gungning. Det var när en idiot bland MFF-supportrar rusade in mitt under matchen mot HIF på Swedbank Stadion. Han attackerade HIF:s målvakt Pär Hansson. 
Idioten övermannades. 
Matchen bröts. 
Jag blev besviken.  Fast helt rätt att avbyta matchen.
MFF-BLOGGEN kändes plötsligt alldeles för mycket. 
När sedan smällen kom mot Djurgården fick det vara slut. Jag lade ner MFF-BLOGGEN som faktiskt börjat bli populär. 
Sedan dess har jag lärt mig att bomberna heter Bangers-se bilden här nedanför. 
Dagen efter matchen mot Djurgården skrev jag ett inlägg om dessa förbannade små tingest. Du kan klicka HÄR
Min MFF-BLOGG får sedan dess vila i frid. 
Efter gårdagens händelse i Göteborg känner jag mig luttrad. 
Det kommer inträffa igen. 
Och igen. 
I all evighet.

Inga kommentarer: