måndag 28 mars 2016

Trattgrammofonen fram-The Hollies till Malmö

För dagens generation är det noll och intet. 
För gårdagens generation (mina söner) möjligtvis ett spöke. 
För min generation är det dregel. 
Nostalgi i kubik. 
Popbandet The Hollies. 
En gång i tiden faktiskt i klass med The Beatles. Om inte till och med större under vissa år under 1960-talet med 19 (!) låtar på Tio i topp-listan. 
Jag kan fortfarande nynna, ”Just One Look". 
1968 lämnade gruppens dynamo, Graham Nash, bandet. Det var början till slutet. 
Visserligen var svensken Mikael Rickfors med några år i början av 1970-talet, men det var allt. Slut och adjö.
The Beatles blev odödliga. 
The Hollies maldes sönder av inre konflikter. 
Numera är det underhållning för just en sådan som mig. 
Nostalgi. 
Rockmusik som förflyttar mig 50 år tillbaka i tiden. 
Minnen. 
När de engelska popbanden sköljde över oss med Gerry and the Pacemakers, The Dave Clark Five, Herman`s Hermits, stökiga Rolling Stones, The Beatles och The Hollies, för att nämna några. 
I dag kör gubbarna ”Good old rock`n`roll”. 
Malmö Live den 17 april klockan 18.00. 
Om du är sugen.

Inga kommentarer: