måndag 7 mars 2016

Lomma vårstädar-kvinnogöra?

Det där är en rubrik som dagens kvinnor går i taket över. Kvinnopartiet, Fi, som knappt finns, men finns ändå, när man likväl ska finnas till, slår omedelbart knut på sig själv. 
Gudrun Schyman rustar för en landsomfattande turné. 
”Här ska jävlar i min låda vridas om näsor på dessa karlsluskar till talibaner,” ryter Gudrun, så hela Simrishamn skakar i sina grundvalar. Det är säkrast jag omedelbart fryser ner de upprörda känslorna. 
Så här ligger det till. 
Lomma kommun ska den kommande veckan inleda vårstädning av gator, torg, gång-och cykelbanor. 
Våren är alltså här på allvar. 
När jag då googlade fram tecknade städbilder fick jag upp 99 procent bilder på kvinnor som städar-se löpsedeln. 
Det är in helt rättvist. Tämligen orättvist. 
Min trätobroder i Halmstad, Lennart, är en fena på dammsuga och pyssla om prydnadssaker. Han har få övermän i landet. 
Lennart får diplom av Gudrun, medan min kran kommer bli blå som en moderatnäsa. 
Vilken bild det blivit på bloggen med Gudrun och mig. 
”Gudrun, du är välkommen hem till mig.” 
Håll tummarna, för att hon kommer.

Inga kommentarer: