tisdag 1 mars 2016

Känd Lommakrog slår igen

Det här är krögaren, Xu Xiang Bin. Han öppnade för åtta år sedan matstället Wild Ginger i Lomma, Bykrogens tidigare lokaler. 
Bins koncept något rörigt men spännande. Här blandades all världens kök med gott humör. 
Gott blev det. 
Gillade hans franska panna. 
På den tiden var Bin tämligen ensam på krogbanan i Lomma. 
Sedan dess har det hänt väldigt mycket på krogfronten i byn. Matställena har poppat upp som svampar ur jorden. 
”De senaste åren har varit tunga. Jag hamnade lite vid sidan om.  Inte bra alls. Jag har lagt ner. Slut,” berättar Xu Xiang Bin för mig och gör tummen ner.  
I går städade han ut lokalerna. 
”I stället blir här en renodlad kinakrog som flyttar in kring den 10 mars,”  avslöjar herr Bin för mig. 
Tidigare har också Sushibaren vid Varvsbron fått slå igen. 
Enligt obekräftade uppgifter, lär också den italienska restaurangen,Azzurro, som tog över efter Oliveras för drygt ett år sedan slå igen verksamheten. 
De skulle öppna upp efter vinteruppehållet i dag, 1 mars. 
Det tycks inte bli så. 
Vi får väl se om det händer något under dagen. Det ser dystert ut. 
Jag har sökt ägarna både via telefon och mail, utan resultat.
SENASTE NYTT
På krogdörren står det att man öppnar 1 april. Det är väl inget aprilskämt? 

Inga kommentarer: