söndag 3 januari 2016

Facebook Troll plattade till mig

Under 1980-talet skapades en populär barnserie som hette Fragglarna. Den skrevs av samma personer som låg bakom Mupparna och Sesam. 
Huvudpersonerna är en grupp korta håriga varelser kallad fragglar-se den lilla bilden till höger. 
En poäng är att de ska ta sig till den ”Allvetande Skräphögen”, ungefär som dagens troll i spamfloran på Internet. 
I går blev jag och min blogg som är samma sak, kallad för spam av ett troll som dök upp i den slutna gruppen, Lommakoll, på Facebook. 
Det trodde jag inte var möjligt, men så var det. 
Trollet var givetvis anonym, kallade sig Magnus st, ungefär. 
Någon möjlighet att bemöta anklagelserna om att jag är ett spam, gavs icke. Vilket i sig är bedrövlig. 
Allt detta för att jag avslöjade att jag blivit utslängd från Lommakoll: jag hade inte följt de snåriga reglerna. 
Anonyma troll går hur bra som helst, har det visat sig. 
Jag har över en miljon besökare på bloggen. Google närmare 10 miljoner visningar av Calle Rockbäcks Blogg. Besökare från i stort sett hela världen.
Så jag klarar mig verkligen utan draghjälp från den slutna gruppen, Lommakoll. 
Jag är alltså glad ändå. Faktiskt rätt så unikt att bli kallad för spam. 
2010 blev jag kallad för kärring. 
En förbannad beg bilhandlare bad mig gå hem och ta på mig en klänning, så då gjorde jag det.

Inga kommentarer: