söndag 24 januari 2016

Barbra Streisand dök plötsligt upp hos mig

Det är inte var dag som man kan hälsa en världsstjärna av Barbra Streisands dignitet välkommen i ens vänkrets. 
Det är inte vilken sångfågel som helst. 
Barbra Streisand äger en röst som skickar trumhinnorna in i toner av ljuvlig härdsmälta. 
Vilken röst den kvinnan har. 
Förstå min förvåning när hon plötsligt dök upp hos mig på Facebook. Hur det gått till har jag ingen aaaning om. 
Plötsligt bara fanns hon där. 
Visserligen var det adresserat till Celine Dion, en annan världsstjärna på sångens område. Det gjorde inte så mycket. 
Jag kände mig plötsligt väldigt uppskattad. Baddade in mina kinder med lite extra rakvatten.
En rasande vacker kvinna är det också. 
Äger en stark personlig utstrålning som fäster.
Jag ringer i veckan, Barbra.

Inga kommentarer: