torsdag 3 december 2015

Star Wars-pappas plåga

Upptäckte till min förskräckelse, att Star Wars-figurerna säljs ut på flotta auktionshuset, Sotheby`s, den 11 december. 
Priserna för dessa små figurer som jag fyllde mina söners rum med när de var små, är hiskeliga. 
Då vet jag som ”grand old pappy”, vad som kommer: 
en ny mobbning runda från mina idag vuxna söner. 
De blir nämligen aldrig för stora för dessa små plastfigurer. Mina barnbarns lekrum fylls numera av Star Wars-monument i Lego. 
Filmerna plågas familjerna med. 
Om och om igen. 
Pappa, numera farfar, mobbas. 
En mobbning som ökar till orkanstyrka, när det är något nytt på gång inom Star Wars eländet. Därför har jag redan nu mardrömmar om den där förbannade auktionen. 
Allting började nämligen med den numera heliga första filmen, ”Stjärnornas krig”, som kom våren 1977. 
Jag såg halva filmen under hösten. 
Sedan reste jag mig och gick. 
Det blev för mycket med plåtfigurerna. 
Pling-Plong-Prat.
Sönerna växte upp. Fick höra talas om detta avskyvärda brott.
"Pappa reste sig och gick. Mitt i filmen. Stackars "Stjärnornas krig".
Resten är som ni förstår: mobbning historia. 
Mitt i allt detta lär en ny Star Wars-film vara på gång. 
HJÄÄÄLP!

Inga kommentarer: