onsdag 9 december 2015

Malmö FF:s brakförlust-storkovan till Lommabo

När jag vakande i morse, möttes jag på Facebook av vännen Winnie från Lomma. 
Hon skrev: 
”Vågar knappt berätta detta Calle, men jag satsade 20 kr på Real 8-0”. 
Ja, vad svarar man på det? 
”Grattis Winnie! Nu åkte du ut på bloggen.” 
Något annat fanns inte att göra. 
MFF åker på en historisk förlust mot Real Madrid med hela 8-0. Finns det då ett fotbollstokigt fruntimmer som Winnie som spikar ett sådant förnedrande resultat, är det bara till att lyfta på hatten. 
Winnie kan i dag plocka hem 1020 kronor på MFF:s ras i Madrid. 
51 gånger pengarna.
Själv spelade jag inte på matchen. 
Visste att i så fall hade jag fått göra som Winnie. 
Sätta en tjuga på storstryk. 
Det orkade jag inte med. 
I går var det skammens dag i Madrid. 
Däremot ska supportrarna hyllas. 
Över 3000 åkte ner från Malmö. Dessa sköna typer sjöng hela tiden för full hals. Trots att målen rasade in. 
Åt fel håll. 
Sannerligen vackert.
MFF-supportrarna var det enda storslagna denna becksvarta kväll. 
Nu orkar jag inte mer. 
Fast grattis, än en gång Winnie. 
Det gäller att ha rätta känslan. 
Det hade du. 

Inga kommentarer: