torsdag 31 december 2015

Årets blogg-en bok med 413 historier

Alla bilder, de små prickarna ni ser på löpet här ovanför, är en del av de löpsedlar jag skapat under 2015. 
Textmassan med övriga bilder blir sammanlagt 413 ark, A-4, om Herrskapet förstår vad jag menar. Det blir som en bok med 413 sidor. 
Samtliga sidor med helt olika innehåll.
Jojomensan.
Precis så många som 413 är nämligen inläggen på bloggen i år. 
Nu laddar vi för 2016. 
Då ska jag berätta om en riktig bok som kommit ut i Finland: Flykten från Lapplandskriget. Onerva Hintikkas bok berättar om kriget mot tyskarna i norra Finland 1944-45. Calle Rockbäcks BLOGG är nämligen med i boken. 
Då ska jag också berätta om sonen Johans nya spännande bokprojekt. Det finns långt mycket mer än den galne Magister Tutnäsa i Johans huvud. 
Värt att vänta på. 
Jag lovar. 
Till slut presenten jag fått av Gunilla af Halmstad, 1960-talets hetaste strippa. Det är en mycket originell gåva. 
Den markerar på sitt sätt bloggens sprängning av en magisk gräns i december: 
1 000 000 besökare! 
GOTT NYTT ÅR, till er alla.

Inga kommentarer: