tisdag 3 november 2015

Kvällens MFF-match viktigare än tiggarnas öde

Ja, är man fotbollsnörd är det faktiskt så det ligger till. 
MFF-supportrar, närmare 500, som åkt till Lviv i Ukraina fick ta in på hotell. De kan inte sätta sig rakt upp och ner framför staden Lviv:s myndigheter och kräva någonstans att sova. 
Det är precis vad tiggarna i Malmö gör i dag. 
När polisen gick in i lägret, vandrade ett 30-tal ner till Malmös stadshus och krävde sovplats. 
De mest framträdande var emellertid svenska vänstersympatisörer. De styrde och ställde, visade vägen och lät ropen skalla. 
”Var skall vi bo”, på svenska!? 
Sorgligt att skåda. 
Jag lämnar härmed tiggarna åt sitt öde. 
Tid för koncentration inför kvällens match mellan Shakhtar Donesk i Champion League. Det blir ingen lätt uppgift. 
Får jag en repris av 1-0 segern hemma, är jag storligen nöjd. 
MFF-maskot, Todde, får hjälpa mig i TV-soffan.
Tiggarna då?
Jag är in till döden trött på allt tjafs. 

Inga kommentarer: