måndag 2 november 2015

Dragspel och sång över tiggarlägret i Malmö- barnvagnar med små barn rullas in

Den spektakulära tömningen av tiggarlägret i Malmö kan sluta med ett antiklimax. I eftermiddag kommer Mark-och Miljödomstolen med sitt utslag. 
Förmodligen väntar polisen till man fått beskedet. 
Pensionerade polismannen, Christer Andréason, skriver till mig på Facebook: 
"Jag misstänker, tyvärr, att mina fd kollegor fegar och inväntar inhibitionsbeslut från Mark och Miljödomstolen". 
I den allmänna röran fortsatte sången, dansen och dragspelsmusiken ljuda över ruckelområdet under måndagens förmiddag.
Jag såg också på Expressens webb-TV, hur en tvillingbarnvagn med två små barn rullades in i lägret av en mamma. Ankomsten mottogs med applåder och jubel. Detta är helt vansinnigt. Hur kan de sociala myndigheterna finna sig att små barn hamnar i denna hälsovådliga miljö?
Ursäkta en ytterligare liten undran. 
Tänk om en bankrånare skulle gått ut med ett offentligt meddelande om att på fredag kl. 13.00 ska jag råna den och den banken. 
Välkomna att skåda rånet! 
Precis så gjorde myndigheterna i Malmö, när man meddelade att lägret skulle tömmas kl. 16.00 i går. 
De politiskt styrande i Sverige 2015 är inte riktigt kloka. 
Nu skäms jag. 
Hipp hipp i verkligheten.

Inga kommentarer: